onsdag 20 april 2011

Spotify och Svingfly ger tankar på dig

Tänker på dig min älskade son, spelar den musik du lärde mig att älska, hiphop låtar och just nu har jag satt igång Svingfly på Spotify så skönt gung i dessa låtar. Du skulle älskat att ha dem rullande i ditt rum, jag älskade att lyssna på alla låtar du lyssnade på via internet, nya artister som jag aldrig sett eller hört förut, du gav mig så mycket. Gud så jag saknar allt det här nu, alla länkar, alla sms och alla saker vi delat på, allt du visat och allt du lärt mig. Att veta att detta aldrig mera kommer ske, det är så tungt så otroligt svårt att acceptera för på något konstigt sätt hoppas jag att det ska komma ett meddelande i alla fall, kanske har du med mobilen till himlen.
Ja då du dog fattades den ju, den försvann, fattar bara inte hur den kunnat göra det, du som alltid hade den med dig, du skickade sms hela tiden, kanske betydde den så mycket att den smälte samman med din själ. Lilla hjärtat jag önskar du vore här.
Nu sitter syrran och Robin och målar påskbrev, bra sysselsättning, tankar på andra saker en liten stund. Gemenskap, minnen, vi pratar om allt och om Dig, har festat loss på en Almondtårta med kaffe och det smakade alla tiders.
Tänker på kuratorn och det vi gått igenom idag, all den uppbyggda ångest jag bär inom mig, allt jag önskar jag gjort då tiden fanns, allt det vi inte kan göra nu, det är tufft att veta att saker som jag drömt om stannar som drömmar och det blir ingen framtid i dom. Saknaden som är så enorm att man överväldigas av den, den finns där hela tiden och den gör så fruktansvärt ont och jag kan inget göra med, den kommer stanna som min följeslagare i resten av mina dagar.
Så älskad du är min älskade son, Varför gav du dig av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar