söndag 1 maj 2011

Blåsigt och kallt

Det är 1 maj idag och det är blåsigt och kallt, inte alls någon vänlig känsla att var utomhus idag.
Maken har satt ihop vår grill för 129:- på ÖoB, den var billig och helt dugbar för att grilla på. Solen tittar fram lite men kölden har slutit sig om huset, då det blåser, kommer det rakt igenom huset på något underligt vis. Det kom en regnskur för en stund sedan, blandad med hagel såg det ut som, men jag hann få in tvätten jag hängt ut innan det kom så den höll sig torr.
Jag borde gå ut och gräva ned din ros nu, men jag drar mig för att vara ute då jag blivit förkyld, jag har ont i huvudet, men det är ju inget nytt så har det varit sedan du dog. Det har gått en lång tid men ändå är den så otroligt kort, herregud, jag känner mig så stressad av livet, av krav, av att behöva vara, allt är så jobbigt nu.
Skulle vilja göra som en struts, stoppa huvudet under jorden så allting försvann.
Saknar dig hela tiden, fattar du det, kan du höra mig Kim? jag undrar vad vi möter på andra sidan om det är som i boken jag läste för ett tag sedan eller är det så att allting tar slut att vi aldrig finner varandra igen, jag vill inte tro det sistnämnda, jag vill tro att du tar emot mig en dag, att du står där och väntar den dagen jag kan komma över.
Varför säger man över? Är det en bro?
Så mycket tankar, så mycket inre oro. Självmord, ja det har fått en betydelse som jag aldrig kunnat tro, du flydde livet, så ung..
det är så svårt att tänka på att du bara 17 år gammal inte vill vara med, varför?
Man tror sig veta saker då man är ung, man tror sig känna saker, allt blir tungt, men om man väntat hade solen skinit på ett annat sätt, nu kan vi ingenting göra för att ändra på ödet.
Jag har väntat hela vintern på att du ska få din vila, snart hjärtat ska du komma till jorden, till minneslunden och få din eviga vila. jag sörjer och saknar allt det jag aldrig mera får uppleva. Kanske kan jag en dag le och tänka på vad vackert allt var som jag fick uppleva, men inte nu, inte än, det gör ont och jag önskar bara att du kunde komma tillbaka, att du hade vänt.
Älskar dig av hela min själ lilla Kim, saknar dig <3 Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar