torsdag 26 november 2009

Sista praktikdagen på Freden i morgon

Ja så har vi varit 8 veckor på Freden och det har varit en riktigt kul praktikplats, massor av underbara människor så jag kommer sakna alla, men som sagt det är dags att vandra vidare för det är ju av största vikt att få så mycket kunskap som möjligt, vi hoppar nu över till Dömle igen för att vara med och göra julbordsförberedelser och så ska vi ju jobba där också så det passar oss just nu, alla tyckte att det var ett bra beslut från oss då vi frågade om vi fick göra så. Börjar där nästa torsdag, alltså sista dagen på Freden i morgon och dagen till ära har jag gjort min chokladkolapaj med lingon för att bjuda alla på till kaffet så det hoppas vi kommer smaka, alla som slutar sin praktik tar med något gott. Ja och om vi återgår till dagens händelser så har jag varit till karlstad lasarett på mammografi i dag, bäst att kolla brösten då de erbjuder en detta. Nu är det bara att vänta och se vad det resulterar i, men jag har inte känt något så det är nog ingen fara. Vi tittade in på Gengåvan och där fick jag tag på 2 bordsdukar och en gardinuppsättning till köket så nu har jag adventsfint här hemma också vilket känns oerhört skönt för sedan har jag inte tid att fixa med det innan det är dags att fira julen med grabbarna och Helena, vet inte om laila tittar över nåt hon har inte svarat, så ja vi får väl se. Det blir ett litet julfirande i år, inga mängder av paket bara sådant jag hade redan, Helena fyller 20 år på Julafton så hon får ju lite grejer men alla andra får hålla till godo med det som blir och vad gäller maten kommer det inte bli mängder i år för det är helt onödigt att duka upp så förbaskat som vi gjort annars och ja, vi har inte heller råd att göra det längre så nu blir det som det blir. Tänker på Kim, vet inte hur något blir för honom men ja, man får ta en dag i taget, det är ett sorgtungt hjärta att min son far illa som det är nu och här kan han ju inte heller bo som det är just nu så ja vi får väl vänta och se vad som sker, men hur det än är så älskar jag honom jättemycket och jag hoppas ju allt blir till det bästa. Själv har jag känt mig lite nere igen, tungt men det kanske inte är så konstigt.. Nåja en dag i taget och så får man hoppas att allt blir bättre till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar