tisdag 24 november 2009

Kallskänkans lilla kök

Håller på och rotar mig lite i kallskänkans kök och med specialmat som hör till den delen i min utbildning, lagade en veganrätt idag och det var riktigt gott. Så mycket man kan göra . Nästa vecka ska vi göra sillinläggningar och lorettesallad samt inkokt lax och makrill som måndagsmiddag. Kall mat från kallköket, hihiii, på tisdagen så skall jag göra kryddiga sesam och linsbiffar med youghurtsås, samt saffransbullar (ligger ju i tiden) och grillade portabellachampinjoner med rotsellerimos. Låter väl inte helt illa?


Nåja man ska inte skryta men man lagar allt bra mycket gott. Jo jag avrundade dagen idag med att bjuda på exotisk fromage med inlagda frukter, skulle passa utmärkt på en buffe som dessert.

I morgon så måste jag till Grums, sociala och prata med någon om min son, som tydligen lever runt som han vill, hans fader är lika duktig som vanligt, klarar inte se efter ett skit, så nu blir det pannkaka, han har börjat dricka, röka osv och irrar runt utan en fast plats, så nu skall det diskuteras fortsättning och här kan han inte bo just nu, jag har problem att försörja mig själv ens för tillfället och ja det blir för mycket bråk så då kommer jag inte klara att gå färdigt min utbildning, herregud varför måste allt alltid ligga på mig, nåja i morgon är i morgon och ja då får man ta hand om de problemen. Min son som jag älskar kan inte vara hos mig på grund av sitt beteende, gentemot maken och på grund av att han inte följer en enda regel man sätter upp, så vi får se hur sagan slutar. Ska till dottern i morgon efter mötet och fira barnbarnet som fyller 3 år, jag har bakat en massa till hans födelsedag så det blir väl bra hoppas jag. Får se hur många som kommer, tror hon bjöd mina bonusgrabbar också, så ja det får morgondagen avvisa. Nu skall det snart bli sallad och bröd samt den ost som vi gjorde idag på skolan, mums...och sedan ja, det får väl bli att man pluggar lite framför teven igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar