onsdag 28 april 2010

Nu har jag fått mig ett jobb som Kock

Ja nu är jag tillsvidareanställd som kock på Dömle Herrgård, vilket känns jättebra. Jag får ansvara för att egenkontroller görs och efterlevs och vi har nu kommit en bra bit på väg gällande att planera kylar mm, kvar att göra nu är uppmärkningen av kylarna och sedan börja bokföra våra loggar. Vi har under veckan städat kylarna och planerat hur vi vill ha det i dem så det är klart nu och så har jag påbörjat rengöring och omplacering av andra saker för att lättare kunna hålla efter köket. Jag har gjort min första menyplanering, gjorde för 5 veckor nu och hoppas att det är godkänt av 1:e kocken och ledningen. Det skall bli en kul framtid, träffade Bibbi som är där och konsulterar oss gällande våra salladsbuffeér och ala carte menyn och det kändes toppen, en underbart trevlig tjej så det var lätt att samarbeta med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar